Company logo

Co zrobić, by móc korzystać z usług roamingu UE?

Aby korzystać z usług roamingu w Unii Europejskiej, upewnij się przed wyjazdem, że roaming jest włączony na Twoim numerze. Sprawdzisz to w aplikacji: Viking App → Profil → Ustawienia numeru, a także w ustawieniach telefonu, w sekcji dotyczącej sieci komórkowej lub danych mobilnych.

Podczas pobytu w UE możesz korzystać z usług w ramach roamingu regulowanego. Przy aktywnym planie Oferty Pod Prąd lub Match masz do dyspozycji pakiet usług dostępny również w Strefie Euro — w tym nielimitowane połączenia, SMS-y oraz określony limit danych, zależny od wybranego planu. Dane wykorzystane w roamingu UE pomniejszają Twój krajowy pakiet GB.

Jeśli nie posiadasz aktywnego planu lub korzystasz z usług poza pakietami, połączenia, wiadomości oraz transmisja danych są rozliczane z dostępnych środków na Saldzie, zgodnie z obowiązującym Cennikiem. Warto więc zadbać o odpowiednią ilość środków przed wyjazdem.

Więcej informacji o kosztach i obowiązujących stawkach znajdziesz tutaj.

Pamiętaj również, że w przypadku dłuższego pobytu w UE obowiązuje Polityka Uczciwego Korzystania (FUP). Jeśli roaming jest używany głównie za granicą przez dłuższy czas, mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty zgodnie z Cennikiem.