Company logo
Dwa telefony obok siebie

Telefon na abonament czy na kartę – co się bardziej opłaca?

Avatar for załoga Mobile Vikings
załoga Mobile Vikings
1 dzień temu
7 przeczytane

Dziś bez telefonu to jak bez ręki. W niektórych przypadkach pewnie jak bez głowy 😬. A skoro jest komórka (może być szara), to jest też operator oraz jego oferta. I tutaj trzeba odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie: telefon na abonament czy oferta na kartę? Co jest lepsze? Jeśli w Twojej opinii z tej potyczki zwycięsko wychodził do tej pory abonament – zgadzamy się. WYCHODZIŁ 🕰️. Czas na aktualizację wiedzy!

Tak to już bywa, że jak raz człowiek sobie wyrobi zdanie na jakiś temat, to potem się go trzyma. Jednak w czasie, gdy zdanie siedzi w głowie niezmienione, jego przedmiot mógł zdążyć już sobie nieźle pofikać 🤸. Miłośniku abonamentu, przybywamy w pokoju! Proponujemy, byś spróbował przyjrzeć się argumentom, które do tej pory mogły przeważać szalę na korzyść ofert post-paid. Dla wygody wypisujemy je poniżej.

Najważniejsze informacje z artykułu:

  • Abonament = zobowiązania ⛓️ – podpisujesz długoterminową umowę, płacisz co miesiąc stałą kwotę i ryzykujesz karą za zerwanie. Na karcie masz wolność – doładowujesz, kiedy chcesz i ile chcesz.
  • Telefon „w cenie abonamentu” bywa pułapką 🧮 – kalkulator nie kłamie. Zazwyczaj wyjdzie drożej niż zakup telefonu na raty w sklepie.
  • Doładowania? Żaden problem ⚡ – z AutoOdnowieniem i Inteligentnym Portfelem w Mobile Vikings o niczym nie musisz pamiętać. Wszystko dzieje się samo, jak w subskrypcji.
  • Lojalność naprawdę się opłaca 🤝 – w Mobile Vikings każdy Viking traktowany jest tak samo dobrze. Do tego za zaproszonych znajomych dostajesz zniżki, a przy większej ekipie możesz korzystać z telefonu #zadarmo.
  • Długoterminowo karta wygrywa 🚀 – brak ukrytych kosztów, stabilna technologia, elastyczność i przewidywalne wydatki sprawiają, że to rozwiązanie po prostu się bardziej opłaca – także dla firm.

Czym się różni abonament od oferty na kartę?

Abonament to jedna z form płatności za usługi telekomunikacyjne, która wiąże się z podpisaniem umowy długoterminowej z operatorem. Jest to usługa typu post-paid, co oznacza, że korzystasz z telefonu i usług, a opłaty są naliczane co miesiąc na podstawie faktury. W abonamencie masz niezmienny miesięczny koszt, który obejmuje pakiet minut, SMS-ów oraz danych internetowych. Dzięki temu masz stały dostęp do usług bez przerw i nie musisz pamiętać o doładowaniach.

Oferta na kartę to usługa pre-paid, która nie wymaga podpisywania umowy z operatorem. Korzystasz z karty SIM i doładowujesz konto według własnych potrzeb. Płacisz z góry za usługi telekomunikacyjne i możesz korzystać z nich do wyczerpania środków.

Telefon na abonament czy na kartę? Najczęściej pojawiające się argumenty

Z abonamentem będę mieć spokój

Przychodzisz do salonu, wybierasz ofertę (lub na odwrót – to znaczy, najpierw wybierasz, a potem przychodzisz, nie że oferta wybiera Ciebie. Chociaż… czy na pewno?). Miły pan lub miła pani drukuje papierki i wskazuje długopisem tu i tam, tłumacząc kolejne elementy umowy długoterminowej. Podpisujesz, wychodzisz, masz spokój od tematu na kolejne dwa lata, płacisz co miesiąc wyznaczoną kwotę. Czasem więcej, jeśli coś nieświadomie przekroczysz. Albo jeśli nie doczytasz czegoś ukrytego pod gwiazdką w umowie. A jeśli coś się zepsuje… lepiej nawet nie myśleć.

Wiesz, kto tak naprawdę ma spokój przez te dwa lata? Operator, który nie musi się już starać o Twoje zadowolenie, bo zdobył Cię na 24 miesiące. W abonamencie. Jeśli będziesz chciał uciec, grozi Ci nieuchronna kara za zerwanie umowy. Tymczasem wybierając ofertę na kartę – jesteś wolny. Nie ma wiążących formalności, są za to proste i jasne warunki. Jeśli coś przestanie Ci odpowiadać, po prostu poszukasz alternatywy. Dlatego o naszą załogę musimy zabiegać każdego dnia. I właśnie to najbardziej nam się podoba.

Abonament z telefonem w pakiecie się opłaca

To dopiero wygoda! Możliwość dzwonienia, sms-owania i poruszania się po sieci razem z urządzeniem, które będzie Ci do tego służyło. Na dodatek na raty, w cenie abonamentu, ktoś w salonie doradzi model dostosowany do Twoich potrzeb… ewentualnie raz, dwa lub pięć razy podczas rozmowy będzie próbował nakłonić Cię do wyboru zupełnie innego, absolutnie genialnego telefonu od producenta, z którym operator ma akurat podpisaną umowę.

To jest także moment, w którym warto wyjąć kalkulator i podsumować tę przyjaźń rozłożoną na okres obowiązywania umowy opłatę za telefon. Najczęściej okaże się, że kwota ta będzie sporo wyższa od ceny, jaką zapłacisz za ten sam model, kupując go w sklepie (gdzie także będziesz mieć możliwość rozłożenia płatności na raty). Nie wiesz, jaki smartfon wybrać? Internet wręcz kipi od zestawień i przewodników. Nie chce Ci się przez to przekopywać? Zadzwoń do naszego Help Desku, zrobimy to za Ciebie. Nasza infolinia jest dla Ciebie pod numerem telefonu: + 48 732 007 007.

Nie trzeba pamiętać o doładowaniach

Dobrze jest mieć pewność, że w najmniej spodziewanym momencie telefon nie odmówi Ci posłuszeństwa, bo zapomniałeś akurat o doładowaniu konta. Pełna zgoda! Oferty pre-paid, jak sama nazwa wskazuje, wymagają regularnych doładowań. Nikt nie powiedział jednak, że to Ty musisz zaprzątać sobie nimi głowę! W Mobile Vikings mamy na to prostu sposób – AutoOdnowienie. Wystarczy, że podepniesz kartę płatniczą do swojego konta, a opłata co miesiąc naliczy się sama. Tak, jak działa to w subskrypcjach typu Netlfix czy Spotify. 

Bardziej bezobsługowo się już chyba nie da, więc na tym polu również abonament traci przewagę – a nawet zaczyna przegrywać. Jak to? Co prawda większość rzeczy masz u nas w cenie, ale jeśli z jakiegokolwiek powodu będziesz potrzebował dodatkowych środków, możesz skorzystać z opcji Inteligentnego Portfela, by mieć pewność, że zawsze będziesz mieć parę groszy na saldzie. Znów – podpinasz kartę, ustalasz limit i korzystasz z pełną beztroską!

Jako długoterminowy klient dostanę lepszą ofertę

Racja to oraz błąd jednocześnie. Lepszą ofertę u większości operatorów faktycznie dostaniesz, ale jako klient NOWY, którego trzeba sobie dopiero pozyskać i skusić atrakcyjnymi warunkami. Jednak w momencie, gdy skończą się dwa miodowe lata, przy przedłużaniu umowy mina najczęściej rzednie. Operator nie tylko nie doceni faktu, że spędziliście razem tyle czasu, ale też prawdopodobnie zaproponuje Ci umowę gorszą od tej, którą aktualnie nakłania ludzi do przejścia do swojej sieci. Z doświadczenia wiemy, że otrząśnie się dopiero, gdy zaczniesz już przenosić numer pod inną banderę i wtedy nagle korzystne warunki staną się możliwe. Chcesz być tak traktowany?

W Mobile Vikings, jak już wspomnieliśmy wcześniej, dbanie o załogę to chleb powszedni. Nie zmieniamy warunków Twojej oferty – nawet jeśli wprowadzamy nową, możesz zostać na starej, jeśli bardziej Ci się podoba. Każdego Vikinga traktujemy tak samo, bo wiemy, że nie ma lepszej reklamy, niż ich zadowolenie. A wyjątkowa lojalność zasługuje na wyjątkową nagrodę – za każdą zaproszoną do sieci osobę otrzymujesz 10% stałej zniżki od jej doładowania. Od pięciu osób w załodze korzystasz już z telefonu zupełnie #zadarmo. Jak długo? Dopóki mają aktywne konta, które regularnie doładowują, czyli być może zawsze. W końcu mamy najniższy wskaźnik odejść z sieci wśród operatorów na kartę w Europie.

Pamiętaj też, że im dłużej jesteś z nami, tym prawdopodobnie więcej gigabajtów masz na swoim koncie – dzięki opcji kumulacji, która sprawia, że niewykorzystany internet mobilny przechodzi na kolejny miesiąc. Możesz chomikować je na czarną godzinę, ale też wymieniać na ubrania i gadżety w Viking Store lub przelewać na cele charytatywne

Telefon na abonament czy na kartę – porównanie najczęstszych argumentów

Abonament to jedyna opcja dla firm

Tutaj odpowiedź jest prosta. Otóż guzik prawda. W Mobile Vikings mamy prężnie działającą ofertę na kartę dla firm. Wystarczy się do nas odezwać! Porozmawiamy o rozwiązaniu, które będzie wiatrem w żagle dla Twojego biznesu, a nie kolejną przeszkodą na drodze przedsiębiorcy.

Sprawdź nasz artykuł z najciekawszymi ofertami, jeżeli szukasz abonamentu bez telefonu.

Oferta na kartę – elastyczność i brak zobowiązań

Największą zaletą oferty na kartę jest swoboda – żadnych długich umów, żadnych kar za zerwanie. Masz pełną kontrolę nad wydatkami i możesz dopasować je do swojego stylu życia.

W Mobile Vikings to jednak coś więcej niż tylko elastyczność. Dołączając, stajesz się częścią społeczności, w której lojalność naprawdę się opłaca – zapraszając znajomych, zyskujesz realne zniżki, a przy większej ekipie możesz korzystać z telefonu nawet za darmo.

Za kulisami działa stabilna technologia – dobry zasięg, szybki internet i proste rozwiązania, które odciążają Cię z codziennych obowiązków. AutoOdnowienie czy Inteligentny Portfel sprawiają, że nie musisz pamiętać o doładowaniach – raz ustawiasz i wszystko działa samo.

To podejście, które długoterminowo jest po prostu korzystniejsze: przewidywalne koszty, brak haczyków i pełna wygoda.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Dlaczego abonament może wymagać stałego dostępu do konta bankowego lub karty płatniczej, a oferta na kartę nie?

To nie reguła, ale operatorzy w abonamencie czasami potrzebują stałego dostępu do Twojego konta bankowego lub karty płatniczej, aby automatycznie pobierać miesięczną opłatę za usługi. To konieczne, ponieważ abonament to zobowiązanie finansowe na czas określony lub nieokreślony, które wymaga regularnych płatności. W przypadku oferty na kartę nie ma takiego wymogu – płacisz z góry za doładowania, więc operator nie musi mieć dostępu do Twoich danych finansowych.

Dlaczego abonament jest droższy od karty?

Abonament jest droższy od oferty na kartę głównie dlatego, że w jego cenę wliczane są dodatkowe koszty, których często nie widać na pierwszy rzut oka. Do stałej opłaty miesięcznej operator dolicza m.in. raty za telefon, obsługę administracyjną i utrzymanie długoterminowej umowy.

To eksperci przez duże “V”. W Mobile Vikings pracują od ponad 10 lat. Świat telkom jest dla nich mały jak karta SIM. Na blogu dzielą się swoją fascynacją i zamiłowaniem do nowych technologii i cyfrowej transformacji. Czy słyszeli o…? Słyszeli. A czy wiedzą o…? No jasne, że wiedzą. I chętnie Ci o tym opowiedzą, zgodnie z zasadą #DlaSwoichWszystko.
Zobacz wszystkie artykuły
Powiązane artykuły

Chcesz pogadać?

Rozpocznij czat

Od razu z Vikingiem - ahoj z botami!

Zadzwoń

48 732 007 007
Koszt połączenia według stawki operatora

Napisz

helpdesk@mobilevikings.pl
Klik, klik - hurra! Czekamy na mejla od Ciebie
Wsparcie i kontakt