Roaming międzynarodowy to usługa, dzięki której możesz korzystać z telefonu za granicą, logując się do sieci zagranicznego operatora.
Jeśli natomiast znajdujesz się w Polsce i dzwonisz na numer zagraniczny, jest to traktowane jako połączenie międzynarodowe, a nie roaming.
Przed wyjazdem upewnij się, że roaming jest włączony na Twoim numerze. Sprawdzisz to w aplikacji: Viking App → Profil → Ustawienia numeru, a także w ustawieniach telefonu, w sekcji dotyczącej sieci komórkowej lub danych mobilnych.
Jeżeli posiadasz aktywny plan z Oferty Pod Prąd lub Match, możesz korzystać z usług w roamingu regulowanym w krajach Unii Europejskiej na takich samych zasadach jak w Polsce. Oznacza to:
Szczegółowe informacje o dostępnych pakietach danych w roamingu UE znajdziesz tutaj.
Pakiety odnawiają się co miesiąc (1. dnia miesiąca), ale tylko przy aktywnym planie.
Pełną listę krajów należących do Strefy Euro znajdziesz tutaj.
Tak. Jeżeli Twoja oferta (Pod Prąd lub Match) jest nieaktywna, nadal możesz korzystać z usług roamingu w Unii Europejskiej (Strefa Euro), jednak wszystkie połączenia, SMS-y, MMS-y oraz transmisja danych będą wtedy rozliczane z dostępnych środków na Saldzie, zgodnie z Cennikiem Twojej oferty - więcej informacji znajdziesz tutaj.
Podczas korzystania z roamingu w Unii Europejskiej obowiązuje Polityka Uczciwego Korzystania (FUP), która dotyczy przede wszystkim dłuższego lub stałego korzystania z usług za granicą.
Szczegółowe informacje o zasadach FUP, okresie obserwacji oraz możliwych dopłatach znajdziesz tutaj.
Poza UE obowiązują stawki zależne od strefy roamingowej. Cennik określa ceny za:
Koszty są wyższe niż w UE, dlatego przed wyjazdem sprawdź stawki w Cenniku swojej oferty. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wszystkie opłaty w roamingu poza UE są rozliczane z dostępnych środków na Twoim Saldo. Aby korzystać z usług, musisz mieć zapewnione środki na Saldzie.
Chcesz dowiedzieć się, jak doładować Saldo lub włączyć Automatyczne Zasilenie? Sprawdź szczegóły tutaj.