Jak przenieść numer

dowiedz się, jak proste jest przeniesienie numeru

Krok 1

Złóż wniosek online

Przygotuj swój dokument tożsamości oraz wypełnij formularz zamówienia dla przeniesienia numeru. Dane osobowe, jakie podasz nam na wniosku muszą być zgodne z danymi, jakie ma Twoja dotychczasowa sieć.

  • Jeśli obecnie Twój numer jest w abonamencie we wniosku o przeniesienie numeru wybierz “abonament” w sekcji “Twoja obecna umowa”. Zwróć uwagę na “termin przeniesienia”. Jeśli Twoja umowa dobiegła końca i przeszła na czas nieokreślony to wybierz opcję “z zachowaniem okresu wypowiedzenia”. Z kolei jeśli Twoja umowa u obecnego operatora nadal obowiązuje to wybierz termin “na koniec obecnej umowy”.

    Pamiętaj, że wniosek o przeniesienie numeru do Vikingów możesz złożyć już 120 dni przed zakończeniem Twojej umowy.

    PS Przebieramy już hełmami ze zniecierpliwienia na myśl o tym, że dołączysz na nasz pokład!

  • Jeśli obecnie Twój numer jest w ofercie na kartę i nie obowiązują Cię żadne umowy - możesz przenieść do nas swój numer w każdej chwili - uff! Wystarczy, że we wniosku o przeniesienie numeru zaznaczysz “najszybszy możliwy termin” przeniesienia numeru.

    PS Przebieramy już hełmami ze zniecierpliwienia na myśl o tym, że dołączysz na nasz pokład!

Wypełnij wniosek

Krok 2

Podpisz wniosek

Wypełniony wniosek o przeniesienie numeru, oświadczenie o obecnej usłudze oraz pełnomocnictwo dla nas bezpłatnie dostarczy do Ciebie kurier DPD.

W przesyłce odnajdziesz również kartę mulitSIM (3w1), pasującą do każdego modelu telefonu, na której będzie działał Twój numer, kiedy już zostaniesz pełnoprawnym Vikingiem.

Pamiętaj, aby poza uśmiechem podczas wizyty kuriera posiadać dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport lub kartę stałego pobytu). W obecności kuriera podpisz komplet dokumentów, które wysłaliśmy oraz okaż mu dokument tożsamości. Kurier potwierdzi zgodność danych wprowadzonych we wniosku wraz z Twoim dokumentem tożsamości oraz odeśle podpisane przez Ciebie dokumenty.

Po otrzymaniu dokumentów, przekażemy wniosek o przeniesienie numeru do Twojej sieci, a kiedy otrzymamy odpowiedź z potwierdzeniem daty przeniesienia numeru - damy Ci znać! Informacje o statusie sprawy otrzymasz w formie notyfikacji e-mail oraz możesz śledzić na Twoim Koncie Vikinga.

Zaloguj się

Krok 3

Witaj na pokładzie

Dzień przed planowanym przeniesieniem numeru przypomnimy Ci o przełożeniu nowej karty do telefonu.

Od tej pory będzie Cię rozpierać duma z bycia pełnoprawnym Vikingiem! Dodatkowo otrzymasz bonusowe 10 GB ważne przez 31 dni.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, pamiętaj, że o Vikingach nie mówi się za plecami do nas uderza się wprost. #DlaSwoichWszystko Nie wierzysz? Spróbuj, jesteśmy głodni rozmów. ;)

Help desk

ikona zwiniętego papieru

Poznaj odpowiedzi na pytania

o przeniesienie numeru

  • Przeniesienie numeru jest proste :) Wystarczy zamówić kartę z opcją przeniesienia numeru i wypełniając formularz na naszej stronie, zwrócić uwagę na to, by wprowadzone w nim dane były zgodne z danymi, jakie przypisane są do tego numeru w systemie Twojego obecnego operatora.

    Dane wymagane podczas przeniesienia numeru zarejestrowanego na osobę fizyczną:

    • Imię
    • Nazwisko
    • PESEL
    • Numer dokumentu tożsamości, na przykład dowodu osobistego lub paszportu
    • Nazwa obecnego operatora
    • MSISDN - czyli obecny numer telefonu

    Dane wymagane podczas przeniesienia numeru zarejestrowanego na działalność gospodarczą:

    • Nazwa firmy
    • NIP
    • REGON
    • Numer KRS
    • Nazwa obecnego operatora
    • MSISDN - czyli obecny numer telefonu

    Kolejnym krokiem zamówienia jest wybór terminu transferu. Dla numeru na kartę możesz wybrać dowolną datę, ponieważ z obecnym operatorem nie jesteś związany umową. W przypadku numeru na abonament, masz do wyboru jedną z trzech opcji:

    • konkretny dzień - jeśli nie zostanie zachowany wymagany okres wypowiedzenia, dotychczasowy operator może naliczyć karę umowną,
    • na koniec okresu wypowiedzenia - termin zostanie wyznaczony przez obecnego operatora na koniec najbliższego pełnego okresu rozliczeniowego. Jeśli nadal obowiązuje Cię umowa, operator może naliczyć karę związaną z niezachowaniem jej warunków,
    • na koniec umowy - obecny operator ustali termin na koniec kontraktu lub na koniec pierwszego pełnego cyklu rozliczeniowego po okresie obowiązywania umowy. Jeśli jesteś związany umową na czas określony i nie chcesz, by operator naliczył karę za jej wcześniejsze rozwiązanie, powinieneś wybrać właśnie tą opcję.

    Ostatnim etapem zamówienia jest opłacenie wybranego przez Ciebie pierwszego doładowania, które dostępne będzie na vikingowej karcie od dnia aktywacji numeru w naszej sieci.

    Karta wraz z dokumentami zostanie do Ciebie wysłana za pomocą kuriera, który potwierdzi Twoje dane w stosownym oświadczeniu. Spodziewając się wizyty kuriera, przygotuj swój dowód osobisty, ponieważ jest on niezbędny do weryfikacji danych. Jeśli chodzi o dokumenty związane z przeniesieniem, również podpiszesz je w obecności kuriera, który następnie przekaże je nam wraz z oświadczeniem dotyczącym poprawności danych. Po otrzymaniu dokumentów, będziemy mogli rozpocząć proces transferu Twojego numeru. Wniosek zostanie wysłany do obecnego operatora, który w zależności od wybranego trybu przeniesienia, zaakceptuje, bądź wyznaczy termin transferu. Jeśli wszystko będzie w porządku, jedyne co powinieneś zrobić, to poczekać na dzień przeniesienia i sprawdzać wiadomości od nas - o postępach w procesie będziesz informowany drogą mailową lub smsową.

  • Podczas przenoszenia numeru, należy zwrócić uwagę na kilka spraw, mianowicie:

    • wniosek o przeniesienie należy uzupełnić danymi, na jakie numer jest zarejestrowany w obecnej sieci. Jeżeli numer nie jest zarejestrowany, powinieneś skontaktować się z aktualnym operatorem w celu uzupełnienia danych,
    • przenoszony numer musi być w momencie transferu aktywny w polskiej sieci komórkowej. Jeśli kończy się okres ważności numeru, warto przedłużyć ją w wymagany przez operatora sposób,
    • wybierając tryb przeniesienia w przypadku numeru na abonament, miej na uwadze, że rozwiązanie umowy przed jej upływem może wiązać się z naliczeniem przez obecnego operatora kary. Jeśli chcesz jej uniknąć, powinieneś wybrać opcję przeniesienia ""z końcem umowy terminowej".
    • jeśli wybierasz opcję przeniesienia "z końcem umowy terminowej", wniosek o przeniesienie może zostać przesłany do aktualnego operatora nie wcześniej, niż 120 dni przed końcem umowy. W przeciwnym razie wniosek zostanie odrzucony.
  • W przypadku przenoszenia numeru, wraz z kartą otrzymasz od nas zestaw dokumentów do podpisania.

    Jeśli przenosisz numer na kartę, wymagane jest podpisanie i odesłanie wszystkich trzech kartek:

    • Wniosku o przeniesienie numeru
    • Pełnomocnictwa wraz z Wnioskiem o rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
    • Oświadczenia.

    W przypadku numeru na abonament, możesz pozostawić wypowiedzenie umowy w naszej gestii, bądź rozwiązać umowę osobiście, kontaktując się z dotychczasowym operatorem. Jeżeli chcesz, aby umowa została przez nas rozwiązana w Twoim imieniu, odeślij do nas:

    • Wniosku o przeniesienie numeru
    • Pełnomocnictwa wraz z Wnioskiem o rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
    • Oświadczenia.

    Jeżeli wypowiadasz umowę osobiście, potrzebne nam będą:

    • Wniosku o przeniesienie numeru
    • Oświadczenia.

    Dodatkowo, w przypadku numeru zarejestrowanego na firmę, do dokumentów należy dołączyć kopię zaświadczenia o numerach NIP, REGON, a także o numerze KRS, jeśli jest posiadany.

    Zestaw dokumentów należy podpisać i oddać kurierowi.

  • Istnieje taka możliwość, nawet jeśli dotychczasowy operator zaakceptował już wniosek. Wystarczy, że maksymalnie 24 godziny przed planowaną datą transferu skontaktujesz się z nami lub z Twoim obecnym operatorem. Po tym terminie przerwanie procesu nie będzie już możliwe.